Кафедра соціології та соціальної роботи здійснює підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальностями: 054 «Соціологія» (перший (бакалаврський), другий (магістерський) рівні, третій (освітньо-науковий, доктор філософії PhD), освітня програма "Соціологія та розвиток людських ресурсів" (перший (бакалаврський)), 231 «Соціальна робота» (перший (бакалаврський), другий (магістерський) рівні та третій (освітньо-науковий, доктор філософії PhD) і 232 «Соціальне забезпечення» (перший (бакалаврський), другий (магістерський) рівень).
Місія кафедри – творити інклюзивний освітній простір для задоволення навчальних потреб усіх студентів та розвитку їхньої соціальної відповідальності, гарантуючи можливості для творчого діалогу викладачів і студентів, їхніх майбутніх працедавців, здійснювати діагностику та сприяти врегулюванню соціальних проблем, застосовуючи професійні цінності та компетентнісний підхід.
Високий рівень підготовки засвідчено Сертифікатами НАЗЯВО про акредитацію освітніх програм підготовки фахівців на освітніх рівнях «бакалавр» та «магістр» спеціальності «Соціологія» і «бакалавр» та «магістр» спеціальності «Соціальне забезпечення». Сертифікація інших освітніх програм відбудеться відповідно до встановленого графіку.
Навчання є студентоцентрованим, що передбачає:
- врахування пропозицій щосеместрових опитувань студентів за результатами вивчення всіх дисциплін;
- поєднання навчання з науковою роботою (щорічні університетські конференції студентів);
- залучення студентів до наукових проєктів кафедри (“International Social Week” в Університеті прикладних наук м.Ерфурта, Німеччина, 2009-2015 рр.);
- участь студентів у Всеукраїнських олімпіадах та конкурсах студентських наукових робіт;
- орієнтованість на здобуття практичних знань (базами практики для студентів є соціологічні агенції, державні соціальні служби (ЛЦССМ, директор Бордіян Я.І., Служба в справах дітей ЛОДА, Лис В.В., Головне управлінням пенсійного фонду України у Львівській області, Г.Недзельська, Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики ЛОДА) та громадські організації з багаторічним досвідом соціальної роботи (“Джерело”, “Оселя”, “Дорога”, реабілітаційний центр для узалежнених “Назарет”);
- залучення до викладання провідних фахівців-практиків: Бакай Р.Я. начальник відділу кадрового менеджменту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради; Обіход М.М. Служба у справах дітей | ЛОДА/LODA; Герус О.І., експерт з організації та аналізу даних соціологічного дослідження (Проєктна діяльність), ТОВ ДК Консалтинг;
- орієнтованість на потреби громади міста і області - участь студентів у наукових та соціальних проєктах, які реалізуються на замовлення обласних органів влади.
Все це дозволяє сформувати у здобувачів освіти повний комплекс компетентностей, передбачених відповідними державними освітніми стандартами. Зокрема, у соціології найважливіші такі фахові компетентності:
- здатність аналізувати соціальні явища і процеси;
- здатність виявляти, діагностувати та інтерпретувати соціальні проблеми українського суспільства та світової спільноти;
- здатність проєктувати і виконувати соціологічні дослідження, розробляти й обґрунтовувати їхню методологію;
- здатність збирати та аналізувати емпіричні дані з використанням сучасних методів соціологічних досліджень;
- здатність обговорювати результати соціологічних досліджень та проєктів українською та іноземною мовами;
- здатність розробляти та оцінювати соціальні проєкти і програми.
А також, так звані soft-skills, які дозволяють використовувати соціологічні знання в суміжних галузях: менеджменті, маркетингу, рекламній діяльності, публічному управлінні та інших сферах, пов'язаних із опрацюванням інформаційних потоків та прийняттям управлінських рішень.
У соціальній роботі найважливішими компетентностями є:
- знання і розуміння сутності, значення і видів соціальної роботи й основних її напрямів;
- знання і розуміння нормативно-правової бази стосовно соціальної роботи та соціального забезпечення;
- здатність до виявлення, соціального інспектування і оцінки потреб вразливих категорій громадян, у тому числі тих, які опинилися в складних життєвих обставинах;
- здатність оцінювати соціальні проблеми, потреби, особливості та ресурси клієнтів;
- здатність ініціювати соціальні зміни, спрямовані на піднесення соціального добробуту;
- здатність дотримуватися етичних принципів та стандартів соціальної роботи.
Найважливіші фахові компетентності, що формуються під час навчання за програмою соціального забезпечення:
- здатність аналізувати суспільні процеси, пов’язані з соціальним розвитком держави; знання і розуміння нормативно-правової бази стосовно соціальної роботи та соціального забезпечення;
- здатність консультувати з питань соціального забезпечення різні групи населення, що опинилися у складних життєвих обставинах;
- здатність використовувати адміністративно-правові механізми призначення та контролю в системі соціального захисту населення;
- здатність застосовувати методики індивідуальних обрахунків адресної соціальної допомоги, методики індивідуальних обрахунків призначення субсидій, соціальної допомоги мало захищеним категоріям населення, допомоги по безробіттю;
- здатність оцінювання якості соціальних послуг; здатність до організації та управління процесами в соціальному забезпеченні; знання методики індивідуальних обрахунків страхових внесків з різних видів страхування.
Разом з цим студенти всіх спеціальностей у різних освітніх програмах здобувають такі важливі для фахівця високого рівня кваліфікації загальні / соціальні компетентності (soft skills) – здатність працювати в команді; здатність до міжособистісної взаємодії; здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, запобігати конфліктам та усувати їх наслідки.