Період адаптації першокурсників ― один із визначальних у студентському житті. Адже від того, як легко вдасться увійти в навчальний процес, вибудувати товариські взаємини в групах, залежить й успішність студентів і їхня налаштованість на здобуття знань в обраному фахові.
― Задля того, щоб побачити, що допоможе полегшити адаптаційний період першокурсникам, ми провели в лютому соціологічне дослідження. Студенти трьох інститутів ІКНІ, ІНЕМ та ІХХТ через анонімні анкетування оцінювали процес адаптації до навчання і якість надання освітніх послуг. Це дослідження допоможе якісніше реалізувати Стратегічний план розвитку університету, ― розповіла асистентка кафедри соціології та соціальної роботи ІГСН Ольга Герус.
Дослідження, метою якого було зрозуміти, які виникають труднощі та що варто змінити, щоб вдосконалити діяльність університету, проводила група фахівців кафедри соціології та соціальної роботи ІГСН: завідувачка кафедри Лілія Клос, Лариса Климанська, Віктор Савка та Ольга Герус. Таке аналізування процесу адаптації першокурсників відбуватимуться щорічно.
― Серед труднощів, які називали опитані ― необхідність багато часу приділяти навчанню і незручний розклад. Зрештою, це можна пояснити особливістю адаптацією після школи. Багато студентів наголосили на важливості доступу до wi-fi в навчальних корпусах. Також для легшої адаптації до навчання першокурсників визначальним є й наповнення віртуального навчального середовища. Адже саме ВНС вони назвали основним інструментом навчання, ― додала Ольга Ігорівна.
З-поміж того, що найбільше цікавить першокурсників у Львівській політехніці ― академічна мобільність, можливості навчання за кордоном, програма двох дипломів, а також працевлаштування. Тобто студенти орієнтовані на здобуття освіти і розвиток за запитами ринку праці.
При виборі спеціальності, опитана молодь перш за все орієнтувалася на можливість працевлаштування і престижність. Тобто популярними є ті професії, які швидко реагують на запити ринку праці.
А при виборі закладу вищої освіти важливу роль відіграє позитивний імідж Політехніки. Для декого визначальним стало місце розташування університету ― близько до дому. І, звичайно, актуальними залишаються поради батьків.
― Порівнюючи результати в трьох інститутах, побачили, що різниці у відповідях не було, тож можна це екстраполювати ці результати й на інші інститути. Загалом анкетуванням ми охопили 64% першокурсників у цих інститутах, ― зазначила соціологиня. ― Думаю, що такі дослідження варто розвивати і поглиблювати. Також доцільно опитувати старшокурсників. Бо це показало б інші сторони навчання.