Кафедра менеджменту організацій ІНЕМ, яку очолює доцент Олег Карий, одна з небагатьох кафедр, яку в різні роки очолювали чотири поважані, які й нині працюють в університеті, люди, кожен з яких суттєво долучився до її розбудови і формування колективу.
Та найперше, як каже Олег Ігорович, кафедра гордиться своїми випускниками, які нині досягли чималих успіхів у професійному зростанні не лише в Україні, а й за кордоном. Кожний викладач (середній вік – трішки більше 40 років) має добрий викладацький досвід, швидко реагує на зміни в організації навчального процесу, креативно долучається до них. І це зрозуміло, адже нині доступ до навчальних матеріалів досить широкий і викладачі перестали бути єдиним джерелом знань.
– Наше завдання – допомогти студентові орієнтуватися в різних джерелах, розуміти, де є правда, а де щось недомовлено, – говорить мій співбесідник. – Маємо навчити його постійно вчитися, бо зміни відбуваються дуже швидко, а дати йому конспект «на все життя» неможливо. Нині під вимоги часу має перебудовуватися і навчальний процес, бо працюємо в умовах, коли дуже багато студентів-магістрів здобувають подвійні дипломи. Крім цього, значно зросла кількість наших студентів, які мають сертифікат з іноземної мови. Це змушує і нас вчитися, підвищувати свою кваліфікацію. Семеро наших викладачів ходять на курси англійської мови, вчаться викладати англійською свої специфічні дисципліни, їздимо на стажування за кордон, робимо спільні проекти із закордонними партнерами.
Викладачі кафедри дбають про те, щоб якнайбільше студентів брало участь у міжнародних проектах, тому вже третій рік організовують курси, на яких для всіх охочих лекції читають іноземні професори. Часто запрошують читати лекції викладачів із технічних курсів, зокрема з комп’ютерних інститутів, інших вишів, організовують різні зустрічі і проекти, обмінюються викладачами і студентами в рамках угод із закордонними вишами. Всі новини кафедри регулярно висвітлюють на своєму сайті.
– Не вважаємо за потрібне закриватися від світу, – продовжує Олег Ігорович. – Це корисно для студентів, і для нас, адже вони можуть нас порівнювати з іншими викладачами, давати свої пропозиції (для цього раз у семестр просимо їх заповнити анонімні анкети-опитування). На базі нашої кафедри польські колеги проходили стажування, робили наукові дослідженнями, провели для нас семінар. Регулярно подаємо заявки на програми подвійних дипломів. Із приблизно 150 студентів-бакалаврів, які закінчують 4 курс за напрямом «Менеджмент», 30 після магістратури безкоштовно отримують два дипломи – український і польський. У цій програмі беруть участь не лише майбутні магістри зі спеціальності «Менеджмент», які навчаються на нашій кафедрі. Проте цього року третина з них – це студенти, які обрали спеціалізації нашої кафедри. Багато студентів їдуть закордон на семестрове навчання, літні школи, привозять до нас свої враження від нових іноземних освітніх технологій та ідеї щодо покращання освітнього процесу в Політехніці.
– Чи не втрачаємо ми через це найкращих випускників?
– На жаль, це так, але важливо, що наші випускники пам’ятають звідки вони, а це теж складова нашої освіти і позитив для університету, Львова і України загалом. Зрештою, ми не можемо закрити людину тут. Наше завдання – дати максимально знань, допомогти виявити свої можливості.
– Як залучаєте студентів до наукової роботи?
– Найперше – через участь у студентських наукових конференціях, конкурсах у Політехніці та поза межами України. Маємо переможців різних Всеукраїнських предметних і наукових олімпіад. Залучаємо до наукової роботи і через цікаві студентські проекти спільно з іншими, навіть технічними, кафедрами. Студенти допомагають відділу маркетингу і інноватики НДЧ продати чи впровадити у виробництво розробки науковців Політехніки. Хочемо із студентами-старшокурсниками ІКНІ спільно розробляти бізнес-ігри. До речі, проект, який організовуватимемо з поляками, теж буде побудовано на іграх. Вони привезуть технологію, ми її адаптуємо в себе.
Як розповів завідувач кафедри, студенти організовують чимало реальних соціальних проектів. Зокрема, допомагають дитячим будинкам, організували благодійну виставку виробів неповносправних дітей, якими опікується «Карітас». Цього року працювали з навчально-реабілітаційним центром «Джерело», що на Сихові.
– Олеже Ігоровичу, як плануєте розвивати навчальний процес?
– Хочемо збільшити кількість курсів англійською мовою, підготувати до цього своїх викладачів, поліпшуємо навчальні плани. В наших аудиторіях є комп’ютер і стаціонарний мультимедійний проект. Активно працюємо з Британською Радою. Багато викладачів їздили на безкоштовні курси, після чого поділилися досвідом не лише з викладачами інституту, а й лісотехніками. Весною будемо проводити конкурс учнівських безнес-планів. Й далі запрошуватимемо на зустрічі зі студентами успішних молодих бізнесменів. За підтримки МЗС Польщі відкриємо імітаційну майстерню для набуття знань і практичних навичок роботи бізнесу й економіки для школярів, в якій працюватимемо спільно з польськими партнерами.